dr hab. n. o zarz. i jakości M. Syrkiewicz-Świtała
1.Koordynator Wydziałowy ds. Promocji Wydziału Nauk o Zdrowiu w Bytomiu Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach
2. Kierownik Ćwiczeń Zakładu Ekonomiki i Zarządzania w Ochronie Zdrowia Wydziału Nauk o Zdrowiu w Bytomiu Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach
3. Członek Zespołu ds. Jakości Kształcenia Wydziału Nauk o Zdrowiu w Bytomiu Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach
4. Członek Zespołu ds. Efektów Kształcenia i Kontroli Poprawności Sylabusów Wydziału Nauk o Zdrowiu w Bytomiu Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach
1. European Public Health Association
2. Polskie Towarzystwo Zdrowia Publicznego:
- Przewodnicząca Śląskiego Oddziału PTZP
- Członek Zarządu Głównego PTZP
- Członek Zarządu Śląskiego Oddziału PTZP
Ekonomika zdrowia
Zarządzanie w ochronie zdrowia
Marketing w ochronie zdrowia
Zdrowie Publiczne
Wykaz publikacji z Działu Bibiliografii i Bibliometrii Biblioteki Głównej SUM w Katowicach do pobrania:tutaj
I. Wykaz publikacji
1. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Możliwości zwiększania popytu na usługę medyczną w poszczególnych jednostkach medycznych. Antidotum2001; R.10 nr 4, s.11-14.
2. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Zwiększenie popytu na usługi medyczne. Gazeta Szpitalna2001; nr 15, s.4-5.
3. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Jerzy L. Kurkowski, Zarządzanie lekami, czyli gospodarka lekiem i farmakoekonomika. Gazeta Szpitalna2003; nr 26, s.10-11.Charakt. formalna: PA
4. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Rafał Świtała, Podstawy budowania efektywnej komunikacji, czyli public relations jako funkcja zarządzania. W: Public relations. Skuteczna komunikacja w teorii i praktyce : praca zbiorowa / Red.: H.Przybylski, Katowice : Wydaw. Akademii Ekonomicznej, 2004
5. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Tomasz Holecki, Joanna Kobza, Joanna Woźniak, Małgorzata Olejniczak, Mariusz Geremek, Działania promocyjne gabinetów stomatologicznych w województwie śląskim.Ann.Acad.Med.Siles.2006; Vol.60 supl.95, s.120-126.
6. Tomasz Holecki, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Joanna Kobza, Joanna Woźniak, Małgorzata Olejniczak, Mariusz Geremek, Studenci Wydziału Zdrowia Publicznego Śląskiej Akademii Medycznej jako uczestnicy segmentu rynku pracy zawodów medycznych. Ann.Acad.Med.Siles.2006; Vol.60 supl.95, s.33-40.
7. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Komunikacja wewnętrzna w placówkach służby zdrowia. W: Public relations. Skuteczna komunikacja w teorii i praktyce. Praca zbiorowa. / Red.: H. Przybylski. Katowice : Wydaw. Akademii Ekonomicznej, 2006
8.Tomasz Holecki, Joanna Kobza, Magdalena Świtała-Syrkiewicz, Możliwości wsparcia środowiska osób niepełnosprawnych przez organizacje pozarządowe - śląska perspektywa.. Zdr.Publ.2006; T.116 nr 1, s.201-205.
9. Tomasz Holecki, Joanna Kobza, Magdalena Świtała-Syrkiewicz, Sytuacja osób niepełnosprawnych w świetle zadań stojących przed samorządem terytorialnym na przykładzie województwa śląskiego. Zdr.Publ.2006; T.116 nr 2, s.322-326.
10. Tomasz Holecki, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Tomasz Romańczyk, Prognozowanie potencjału zasobów ludzkich w zarządzaniu kadrami medycznymi na przykładzie studentów ratownictwa medycznego Śląskiej Akademii Medycznej.W: 11 Ogólnopolska Konferencja "Jakość w opiece zdrowotnej". Kraków 17-17.05.2007 r. Kraków: GP przy Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia 2007.
11. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Tomasz Holecki, Tomasz Romańczyk, Zarządzanie strukturą personelu medycznego (profesjonalistów medycznych) w Polsce. W: 11 Ogólnopolska Konferencja "Jakość w opiece zdrowotnej". Kraków 17-17.05.2007 r. Kraków: GP przy Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia 2007.
12. Tomasz Holecki, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Rynek pracy w ochronie zdrowia. Katowice : ŚAM, 2007
13. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Tomasz Holecki, Zarządzanie zasobami ludzkimi w ochronie zdrowia. Katowice : ŚAM, 2007
14. .Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Rafał Świtała, Tomasz Holecki, Tomasz Romańczyk, Globalizacja usług medycznych. Ann.Acad.Med.Siles.2008; Vol.62, No.3-4, s.75-78
15. Tomasz Holecki, Tomasz Romańczyk, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Rafał Świtała, Zakład pracy chronionej jako narzędzie organizacyjnego wsparcia zatrudnienia osób niepełnosprawnych. Ann.Acad.Med.Siles.2008; Vol.62, No.1, s.76-78.
16. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Narzędzia komunikacji w szpitalach klinicznych województwa mazowieckiego. W: Public relations. Teoretyczne i praktyczne aspekty sztuki komunikowania. / Red.: H. Przybylski Katowice : Wydaw. Akademii Ekonomicznej, 2008
17. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Funkcjonowanie placówek opieki zdrowotnej w kontekście konkurencyjności..W: Zarządzanie konkurencyjnością przedsiębiorstwa. Wybrane aspekty. / Red.nauk.: A. Lipowski. Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, 2008
18. Anna Knapik, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Marketing społeczny w percepcji studentów uczelni technicznej - analiza i ocena na wybranym przykładzie. W: Marketing społeczny oraz perspektywy jego rozwoju na świecie. / Red.: A. Pabian. Częstochowa : Wydaw. Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, 2009
19. Tomasz Holecki, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Perspektywy stosowania strategii Health Impact Assessment na szczeblu lokalnym. W: Perspektywy stosowania strategii Health Impact Assessment w Polsce. / Red.: J. Kobza, J. Woźniak, M. Geremek. Katowice : Śląsk Sp. z o.o. Wydawnictwo Naukowe, 2009
20. Joanna Kobza, Paweł Noga, Mariusz Geremek, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Joanna Woźniak-Holecka, Jadwiga Waśkowska, Influence of the place of living upon oral and periodontal status in the selected group of patients directed to treatment at the health resort Cieplice. Pol.J.Environ.Stud.2009; Vol.18, No.6A, p.219-222, wskaźnik Impact Factor ISI: 0.947
21. Joanna Kobza, Paweł Noga, Mariusz Geremek, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Tomasz Holecki, Jadwiga Waśkowska, Influence of the selected aspects of the socio-economical position upon oral health and periodontal status in the group of patients of the health resort Cieplice. Pol.J.Environ.Stud.2009; Vol.18, No.6A, p.223-228, wskaźnik Impact Factor ISI: 0.947
22. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Anna Knapik, Marketing personalny w ochronie zdrowia w dobie kryzysu gospodarczego. W: Problemy zarządzania zasobami ludzkimi w dobie globalizacji. / Red.: F. Bylok, L. Cichobłaziński.Częstochowa : Wydaw. Politechniki Częstochowskiej, 2009
23. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Rafał Świtała, Internacjonalizacja działalności usługowej w dobie kryzysu finansowego. W: Zarządzanie organizacjami w warunkach globalizacji - nowe trendy, strategie, techniki. / Red.: A. Pabian.Częstochowa : Wydaw. Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, 2009
24. Ekonomika i zarządzanie w ochronie zdrowia. Wybrane aspekty / Monografia pod red.nauk.: M. Syrkiewicz-Świtały, R. Hanisza. Dąbrowa Górnicza : Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, 2010
25. Jerzy Rdes, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Gospodarka lekami i podstawy farmakoekonomiki.W: Ekonomika i zarządzanie w ochronie zdrowia. Wybrane aspekty / Monografia pod red.nauk.: M. Syrkiewicz-Świtały, R. Hanisza. Dąbrowa Górnicza : Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, 2010
26. Joanna Kobza, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Organizacja ochrony zdrowia w Polsce. W: Ekonomika i zarządzanie w ochronie zdrowia. Wybrane aspekty / Monografia pod red.nauk.: M. Syrkiewicz-Świtały, R. Hanisza. Dąbrowa Górnicza : Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, 2010
27. Tomasz Holecki, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Rynek usług medycznych w kontekście teorii rynku.W: Ekonomika i zarządzanie w ochronie zdrowia. Wybrane aspekty / Monografia pod red.nauk.: M. Syrkiewicz-Świtały, R. Hanisza: Dąbrowa Górnicza : Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, 2010
28. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Rafał Świtała, Ewa Moroz, Wprowadzenie do ekonomiki zdrowia. W: Ekonomika i zarządzanie w ochronie zdrowia. Wybrane aspekty / Monografia pod red.nauk.: M. Syrkiewicz-Świtały, R. Hanisza. Dąbrowa Górnicza : Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, 2010
29. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Romuald N. Hanisz, Zarządzanie finansami w ochronie zdrowia.W: Ekonomika i zarządzanie w ochronie zdrowia. Wybrane aspekty / Monografia pod red.nauk.: M. Syrkiewicz-Świtały, R. Hanisza. Dąbrowa Górnicza : Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, 2010
30. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Joanna Woźniak-Holecka, Zarządzanie komunikacją w promocji i edukacji zdrowotnej. W: Ekonomika i zarządzanie w ochronie zdrowia. Wybrane aspekty / Monografia pod red.nauk.: M. Syrkiewicz-Świtały, R. Hanisza. Dąbrowa Górnicza : Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, 2010
31. Ewa Moroz, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Zarządzanie marketingiem usług medycznych. W: Ekonomika i zarządzanie w ochronie zdrowia. Wybrane aspekty / Monografia pod red.nauk.: M. Syrkiewicz-Świtały, R. Hanisza. Dąbrowa Górnicza : Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, 2010
32. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Świadczenie usług zdrowotnych a jakość systemu kształcenia na uczelni wyższej na kierunku zdrowie publiczne. W: Kierunki doskonalenia usług w ochronie zdrowia. / Red.: M. Lisiecka-Biełanowicz, B. Smoliński, P. Warczyński. Warszawa : Ministerstwo Zdrowia, 2010
33. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Anna Niedzielska, Marketing społeczny w percepcji studentów uczelni medycznej - analiza i ocena na wybranym przykładzie. W: Marketing. Szkolnictwo i nauczanie. / Red.: A. Drapińska. Gdańsk : Politechnika Gdańska Wydział Zarządzania i Ekonomii Katedra Marketingu, 2010
34. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Jerzy Szkutnik, Komunikacja społeczna na rzecz redukcji konsumpcji energii. Rynek Energii2010, nr 4(89), s.83-88.
35. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Przemysław Kotowski, Tomasz Holecki.Qualification of leaders in healthcare facilities.W: Zarządzanie publiczne: uwarunkowania - kierunki - techniki. / Red.: A. Pabian. Częstochowa : Wydaw. Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, 2010
36. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Rafał Świtała, Zarządzanie ryzykiem personalnym i osobowym. W: Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie. / Monografia pod red.nauk.: R.N. Hanisza Dąbrowa Górnicza : Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, 2010
37. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Instruments of integrated health promotion for the fight against civilization diseases. W: Zintegrowana działalność promocyjna na rynkach krajowych i międzynarodowych. / Red.: A. Pabian. Częstochowa : Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, 2010
38. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Practice of integrated promotional activites in health care. W: Zintegrowana działalność promocyjna na rynkach krajowych i międzynarodowych. / Red.: A. Pabian. Częstochowa : Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, 2010
39. Przemysław Kotowski, Tomasz Holecki, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Joanna Woźniak-Holecka, Leadership in public health care organization (in Silesian public health managers opinion). W: Contemporary public health issues. / Ed.: Z. Kubińska. Biała Podlaska : Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, 2011
40. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Marta Klimeczek, Rafał Świtała, The role of social marketing in the prevention of cervical cancer. W: Contemporary public health issues. / Ed.: Z. Kubińska. Biała Podlaska : Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, 2011
41. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Marta Klimeczek, Rafał Świtała, Marketing społeczny w walce z rakiem szyjki macicy. Fam.Med.Prim.Care Rev.2011; Vol.13, No.4, s.763-769
42. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Tomasz Holecki, Finansowanie podstawowej opieki zdrowotnej w Polsce. W: Funkcjonowanie sektora podstawowej opieki zdrowotnej: w oparciu o praktykę lekarza rodzinnego na tle reform systemu zdrowotnego w Polsce. Katowice : Śląsk Sp. z o.o. Wydawnictwo Naukowe, 2011
43. Tomasz Holecki, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Wybrane zagadnienia kadrowe w podstawowej opiece zdrowotnej. W: Funkcjonowanie sektora podstawowej opieki zdrowotnej: w oparciu o praktykę lekarza rodzinnego na tle reform systemu zdrowotnego w Polsce. Katowice : Śląsk Sp. z o.o. Wydawnictwo Naukowe, 2011
44. Joanna Kobza, Joanna Woźniak-Holecka, Mariusz Geremek, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Tomasz Holecki. Funkcjonowanie sektora podstawowej opieki zdrowotnej w oparciu o praktykę lekarza rodzinnego na tle reform systemu zdrowotnego w Polsce. Katowice : Śląsk Sp. z o.o. Wydawnictwo Naukowe, 2011
45. Marketing w ochronie zdrowia. / Red. nauk.: M. Syrkiewicz-Świtała. Katowice : Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, 2011
46. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Tomasz Holecki, Zarządzanie zasobami ludzkimi w ochronie zdrowia. Wyd. 2 popr. i uzup.. Katowice : Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, 2011
47. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Katarzyna Łazorko, Zarządzanie marketingiem samorządów terytorialnych.. W: Kreowanie wizerunku miejsca w koncepcji marketingu terytorialnego. / Red.: K. Łazorko, A. Niedzielska. Częstochowa : Wydaw. Politechniki Częstochowskiej, 2011
48. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Przemysław Kotowski, Marketing bezpośredni w ochronie zdrowia. W: Marketing w ochronie zdrowia. / Red. nauk.: M. Syrkiewicz-Świtała. Katowice : Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, 2011
49. Ewa Moroz, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Marketing internetowy w ochronie zdrowia. W: Marketing w ochronie zdrowia. / Red. nauk.: M. Syrkiewicz-Świtała. Katowice : Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, 2011
50. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Joanna Kobza, Marketing organizacji świadczących usługi medyczne. W: Marketing w ochronie zdrowia. / Red. nauk.: M. Syrkiewicz-Świtała. Katowice : Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, 2011
51. Anna Niedzielska, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Marketing produktów leczniczych (farmaceutyków). W: Marketing w ochronie zdrowia. / Red. nauk.: M. Syrkiewicz-Świtała. Katowice : Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, 2011
52. Joanna Woźniak-Holecka, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Marketing społeczny w promocji i edukacji zdrowotnej. W: Marketing w ochronie zdrowia. / Red. nauk.: M. Syrkiewicz-Świtała. Katowice : Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, 2011
53. Joanna Pikuła-Małachowska, Magdalena Syrkiewicz-Świtała. Marketing szeptany w ochronie zdrowia.. W: Marketing w ochronie zdrowia. / Red. nauk.: M. Syrkiewicz-Świtała. Katowice : Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, 2011
54. Piotr Romaniuk, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Marketing ubezpieczeń zdrowotnych. W: Marketing w ochronie zdrowia. / Red. nauk.: M. Syrkiewicz-Świtała. Katowice : Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, 2011
55. Katarzyna Łazorko, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Public relations w ochronie zdrowia. W: Marketing w ochronie zdrowia. / Red. nauk.: M. Syrkiewicz-Świtała. Katowice : Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, 2011
56. Tomasz Holecki, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Zarządzanie marką w ochronie zdrowia. W: Marketing w ochronie zdrowia. / Red. nauk.: M. Syrkiewicz-Świtała. Katowice : Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, 2011
57. Jerzy Szkutnik, Anna Gawlak, Ewa Moroz, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Communications support increasing energy efficiency in the world. W: Proceedings of the 12th International Scientific Conference - EPE 2011 [Electric Power Engineering], Kouty nad Desnou [Czech Republic] 17-19.05.2011.
58. Tomasz Holecki, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Plany restrukturyzacji województwa śląskiego od rozwiązań branżowych po strategię regionalną. W: Przegląd wybranych zagadnień rozwoju ekonomiczno-społecznego. / Red.nauk. G. Musiał, R. Żelazny. Katowice : Wydaw. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 2011
59. Jerzy Szkutnik, Ewa Moroz, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Proces zmiany jako element składowy logistycznych uwarunkowań działania przedsiębiorstw energetycznych. Rynek Energii2011, nr 3(94), s.74-80
60. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Bartłomiej Chrom, Ewa Moroz, Edukacyjny charakter zintegrowanych przekazów promocyjnych na rynku leków OTC i suplementów diety. W: Społeczne aspekty gospodarki rynkowej. : Nowe wyzwania ekonomiczne, społeczne, demograficzne i prawne. / Pod red.: P. Ucieklak-Jeż. Częstochowa : Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosz w Częstochowie, 2011
61. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Agata Buczek, Joanna Kobza, Skuteczność populacyjnego programu wczesnego wykrywania raka piersi w świetle przeprowadzonych badań. Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą/Studies & Proceedings of Polish Association for Knowledge Management2011, nr 55, s.188-197
62. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Rafał Świtała, Ewa Moroz, Possibility to influence social media to build brand of health organizations. W: Zarządzanie działalnością marketingową w skali krajowej, międzynarodowej i globalnej. / Red.: A. Pabian. Częstochowa : Wydaw. Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, 2011
63. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Ewa Moroz, Rafał Świtała, Joanna Woźniak-Holecka, Marketing szeptany usług zdrowotnych.W: Zarządzanie w ochronie zdrowia. Finanse i zasoby ludzkie. / Red.: R. Walkowiak, R. Lewandowski. Olsztyn : Olsztyńska Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania im. prof. Tadeusza Kotarbińskiego, 2011
64. Tomasz Holecki, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Karolina Szymaniec, Estimating costs incurred by a public payer in Poland for selected morbid entities. Ann.Acad.Med.Siles.2012; Vol.66, No.5, s.22-27
65. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Tomasz Holecki, Wykorzystanie zintegrowanych narzędzi marketingowej promocji w walce z chorobami nowotworowymi kobiet. W: Aspekty zdrowia publicznego. / Red.: M. Muc-Wierzgoń, T. Kokot. Katowice : Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, 2012
66. Tomasz Holecki, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Monika Szlapa, Zatrudnienie w ochronie zdrowia a wynagrodzenie pracowników.W: Aspekty zdrowia publicznego. / Red.: M. Muc-Wierzgoń, T. Kokot. Katowice : Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, 2012
67. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Tomasz Holecki, Jolanta Kowalska, Zakres zastosowania outsourcingu w wybranych szpitalach z województwa śląskiego.W: Opieka zdrowotna : Zagadnienia ekonomiczne. / Red.nauk.: I. Rudawska, E. Urbańczyk. Warszawa : Difin, 2012
68. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, The poster as a marketing tool in health promotion and disease prevention..W: Polish Public Health Poster. / Ed.: K. Krajewski-Siuda. Katowice : Medical University of Silesia in Katowice, 2012
69. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Restrukturyzacja przedsiębiorstw medycznych. W: Strategiczna transformacja polskich firm. : Od restrukturyzacji do strategii rozwoju zewnętrznego. / Red.nauk.: Wł. Sroka, H. Chwistecka-Dudek. Dąbrowa Górnicza : Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, 2012
70. Tomasz Holecki, Krzysztof Kaczmarek, Joanna Woźniak-Holecka, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Promocja zdrowia w aspekcie współpracy samorządów wojewódzkich z organizacjami pozarządowymi. Studia Ekonomiczne i Regionalne/ Economic and Regional Studies2012; T.5, nr 2, s.74-82
71. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Tomasz Holecki, Przemysław Kotowski, Koncepcja marketingowego zarządzania organizacją, świadczącą usługi medyczne. Zarządzanie i Edukacja2012, nr 81, s.43-56
72. Ewa Moroz, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Teoria ograniczeń jako nowoczesna filozofia zarządzania w ochronie zdrowia. Zarządzanie i Edukacja2012, nr 81, s.29-41
73. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Rafał Świtała, Wpływ procesów globalizacji na ochronę zdrowia. W: Zdrowie publiczne. : Wybrane zagadnienia. / Red.: J. Woźniak-Holecka. Katowice : Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, 2012
74. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Rafał Świtała, Social media marketing jako współczesna koncepcja komunikowania się jednostek ochrony zdrowia z otoczeniem. Zesz.Nauk.Polit.Częstochowskiej - Zarządzanie2012, nr 5, s.86-94
75. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Rafał Świtała, Ryzyka ekonomiczne rynku ochrony zdrowia. W: Bezpieczeństwo zdrowotne obywateli w kontekście europeizacji zjawisk społecznych. / Red.nauk.: T. Holecki. Poznań : Wydaw. Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa, 2013
76. Rafał Świtała, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, The common foreign and security policy as a solution for the crisis in the European Union.. Forum Scientiae Oeconomia2013; Vol.1, No.1, p.22-36
77. Tomasz Holecki, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Damian Leśniak, Internetowy rynek apteczny w Polsce. Med.Ogólna i Nauki o Zdrowiu2013; T.19, nr 3, s.262-266
78. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Tomasz Holecki, Katarzyna Klyta, Możliwości wprowadzenia prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych do powszechnego systemu ochrony zdrowia w Polsce w opinii mieszkańców powiatu tarnogórskiego. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu2013, nr 306, s.409-417
79. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Ewa Moroz, Magdalena Bubka, Systemy monitorowania jakości w jednostce o działalności leczniczej. W: Teraźniejszość i przyszłość polityki społecznej. / Red.nauk.: R. Grabiec. Częstochowa : Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, 2013
80. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Tomasz Holecki, Katarzyna Bryła, Budowanie wizerunku gabinetów stomatologicznych za pośrednictwem narzędzi public relations. Ann.Acad.Med.Siles.2014; Vol.68, No.2, p.177-128
81. Magdalena Syrkiewicz-Świtała.Uwarunkowania procesu rekomendowania usług zdrowotnych przez przedstawicieli pokolenia Y w aspekcie social media marketingu. Marketing i Rynek2014; 11/2014, s.474-482
82. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Tomasz Holecki, Ewa Wojtynek. Znaczenie mass mediów w promocji zdrowia.. Med.Ogólna i Nauki o Zdrowiu2014; T.20, nr 2, s.171-176
83. Joanna Kobza, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Zarządzanie czasem w systemie opieki zdrowotnej - wybrane aspekty.Med.Pracy2014; T.65, nr 4, s.555-566, wskaźnik Impact Factor ISI: 0.397
84. Tomasz Holecki, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Konsekwencje starzenia się społeczeństwa dla rynku ochrony zdrowia.W: Współczesne wyzwania zdrowia publicznego. / Pod red.: E. Grochowskiej-Niedworok i J. Jochema. Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, 2014
85. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Rafał Świtała.,Mechanizmy zabezpieczania potrzeb socjalnych: między rynkiem a państwem.W: Wybrane zagadnienia z zakresu polityki zabezpieczenia społecznego. / Red.nauk.: P. Romaniuk, K. Kaczmarek. Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, 2014
86.Tomasz Holecki, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Karolina Sobczyk, Katarzyna Lar, Michał Wróblewski: Współpraca samorządu terytorialnego z podmiotem ekonomii społecznej w obszarze ochrony zdrowia. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu2014, nr 346,s.53-61.
87.Karolina Sobczyk, Tomasz Holecki, Michał Wróblewski, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Katarzyna Lar: Zaangażowanie podmiotów ekonomii społecznej w działania z zakresu promocji zdrowia. Społeczeństwo i Ekonomia2014, nr 2(2), s.147-157
88.Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Tomasz Holecki, Karolina Sobczyk, Michał Wróblewski, Katarzyna Lar, Using social media and social media marketing tools in health promotion by the Polish communes. J.Publ.Health Nurs.Med.Resc.2015, No.1, p.59-64Dół formularzaPoczątek formularza
89. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Rafał Świtała: Manner of searching the health information by generation Y in terms of possible usage of social media marketing to promote health services. Publ.Health Forum2015; Vol.1, nr 1, s82-86
90.Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Tomasz Holecki, Marta Mazur: Reklama leków OTC jako narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej i jej wpływ na zachowania konsumentów na rynku ochrony zdrowia. Handel Wewnętrzny2015; R.61, nr 3 (355), s.285-294.
91.Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Katarzyna Lar, Tomasz Holecki: The use of social media and social media marketing tools by the Polish Marshal Offices to promote health.W: Proceedings of the 5th International Conference on Management 2015 - "Management, leadership and strategy for SMEs' competitiveness", Godollo [Hungary] 18-19.06.2015.
92.Michał Wróblewski, Tomasz Holecki, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Karolina Sobczyk, Katarzyna Lar: Współpraca administracji publicznej z podmiotami ekonomii społecznej w ochronie zdrowia. Samorząd Terytorialny2015; R.25, nr 5(293), s.7-55.
93. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Tomasz Holecki, Katarzyna Lar: Social media w komunikacji marketingowej wykorzystywane przez polskie urzędy wojewódzkie w promocji zdrowia. Zesz.Nauk.Uniw. Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu2015, nr 40, s.207-216.
94. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Karolina Sobczyk, Michał Wróblewski: Perspektywy rozwoju social media marketingu w komunikacji z pacjentami 55+ w aspekcie zagrożenia wykluczeniem cyfrowym. Marketing i Zarządzanie2016, nr 4 (45), s.225-232.
95. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Monika Mazik: Marketing szeptany jako forma promocji usług zdrowotnych. Med.Health Sci.Rev.2015; Vol.1, No.3, s.15-22.
96.Katarzyna Lar, Tomasz Holecki, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Karolina Sobczyk, Michał Wróblewski: Współpraca organizacji pozarządowych z jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie zadań ochrony zdrowia. Optimum. Studia Ekonomiczne2015, nr 4 (76), s.186-203.
97.Tomasz Holecki, Karolina Sobczyk, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Michał Wróblewski, Katarzyna Lar: Usługa zdrowotna jako narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu2015, nr 402, s.114-122.
98. Magdalena Syrkiewicz-Świtała: Facebook - medium komunikacji marketingowej w ochronie zdrowia. Zarządzanie Mediami2015; T.3, nr 3, s.197-205.
99. Magdalena Syrkiewicz-Świtała: Social media marketing w ochronie zdrowia - nie tylko dla pokolenia Y. W: Zarządzanie współczesnymi organizacjami gospodarczymi w procesie wzrostu innowacyjności i globalizacji gospodarki. / Red. nauk.: Urszula Wąsikiewicz-Rusnak. Dąbrowa Górnicza : Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, 2015.
100. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Karolina Sobczyk, Tomasz Holecki: Wykorzystanie narzędzi social media marketingu przez polskie organizacje pozarządowe w komunikacji z otoczeniem na rzecz promocji zdrowia. Zesz.Nauk.Uniw. Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu2015, nr 41, s.177-185.
101. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Katarzyna Lar, Tomasz Holecki: The use of social media and social media marketing tools by the Polish Marshal Offices to promote health. China-USA Bus.Rev.2016; Vol.15, No.7, p.330-336.
102. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Agnieszka Strzelecka: Instamatka szansą na skuteczne prowadzenie działań w zakresie promocji zdrowia za pośrednictwem narzędzi social media marketingu. W: Dobrostan a edukacja. / Red. nauk.: E. Dybińska, B. Zboina, Lublin : Wydaw. Naukowe NeuroCentrum, 2016.
103. Agnieszka Strzelecka, Magdalena Syrkiewicz-Świtała: Rola komunikacji w ochronie zdrowia na przykładzie systemu teleinformatycznego "Zintegrowany Informator Pacjenta". W: Dobrostan a stan zdrowia. / Red. nauk.: J. Tatarczuk, M. Markowska, Lublin : Wydaw. Naukowe NeuroCentrum, 2016.
104. Magdalena Syrkiewicz-Świtała: The importance of health information obtained via Internet in the opinion of Generation Y in terms of possibility of using social media marketing to promote health services. W: Health for Public, Public for Health. Heath systems in V4 countries. / Ed.: P. Romaniuk, E. Grochowska-Niedworok. Lublin : Fundacja na rzecz promocji nauki i rozwoju TYGIEL, 2016.
105.Tomasz Holecki, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Agnieszka Bubel, Karolina Sobczyk: Finansowe konsekwencje realizacji dyrektywy transgranicznej w ochronie zdrowia.
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu2016, nr 450, s.229-240.
106. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Piotr Romaniuk, Ewa Ptak: Perspectives for the use of social media in e-pharmamarketing. Front.Pharmacol.2016; Vol.7, [art.] 445, p.1-5, wskaźnik Impact Factor ISI: 4.418.
II. Wykaz doniesień zjazdowych
1. Tomasz Holecki, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Joanna Kobza, Joanna Woźniak, Mariusz Geremek, Małgorzata Olejniczak, Studenci Wydziału Zdrowia Publicznego Śląskiej Akademii Medycznej jako aktywni uczestnicy segmentu rynku pracy zawodów medycznych. W: EPISTATKAT 2006 - Sympozjum naukowe i seminarium poświęcone metodologicznym problemom medycznych badań naukowych, Katowice-Ligota 28-30.09.2006, streszcz.
2. Rafał Świtała, Magdalena Syrkiewicz-Świtała. Innowacyjność w modelowaniu funkcjonowania systemu opieki zdrowotnej w Polsce. W: Miżnarodna Naukovo-Praktićna Konferencija: Upravlinnaja innovacijnim procesom v Ukraini: Problemi, perspektivi, riziki, Lviv [Ukraina] 11-13.04.2006,
3. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Tomasz Holecki, Joanna Kobza, Joanna Woźniak, Mariusz Geremek, Małgorzata Olejniczak, Działania promocyjne gabinetów stomatologicznych w województwie śląskim. W: EPISTATKAT 2006 - Sympozjum naukowe i seminarium poświęcone metodologicznym problemom medycznych badań naukowych, Katowice-Ligota 28-30.09.2006, streszcz.
4. Joanna Kobza, Paweł Noga, Mariusz Geremek, Jadwiga Waśkowska, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Wpływ wybranych aspektów statusu społeczno-ekonomicznego na stan zdrowia jamy ustnej i przyzębia na przykładzie badanej grupy pacjentów, kuracjuszy Uzdrowiska Cieplice. W: 3 Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Szkoleniowa "Środowisko a stan zdrowia jamy ustnej", Nałęczów 23.04.2009, streszczenia
5. Joanna Kobza, Mariusz Geremek, Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Joanna Woźniak-Holecka, Tomasz] Holecki, Primary care in Poland - selected results. Eur.J.Public Health2009; Vol.19, Suppl.1, p.144.
6. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Wielowymiarowość działąń maketingowych na rynku usług zdrowotnych. W: 2 Ogólnopolska Konferencja Dietetyki "Congressus dietetica". Nr 1(01). Łódź, 23-24.03.2012 r.
7. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Rafał Świtała: Manner of searching the health information by Generation Y in terms of possible usage of social media marketing to promote health services. W: 2nd International Scientific Conference: New trends in Management and Production Engineering - Regional, Cross-Border and Global Perspectives, Cieszyn 14-15.05.2015, book of abstracts.
8. Magdalena Syrkiewicz-Świtała: The Importance of health information obtained via Internet in the opinion of Generation Y in terms of possibility of using social media marketing to promote health services. W: 2nd V4 Conference on Public Health 2015: Health for public, public for health, Zabrze [Poland] 17-18.09.2015, abstracts / Eds.: P. Romaniuk, K. Maciąg, Lublin : Fundacja na rzecz promocji nauki i rozwoju TYGIEL, 2015.
9. Magdalena Syrkiewicz-Świtała: Social media marketing w ochronie zdrowia - nie tylko dla pokolenia Y. W: 4 Bałtyckie Sympozjum: Pacjent 60+ w systemie opieki zdrowotnej - badania, edukacja, współpraca, Szczecin 21-23.05.2015, książka streszczeń.
10. Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Agnieszka Strzelecka: Wady i zalety wykorzystania mediów społecznościowych w budowaniu pozytywnego wizerunku szpitala. Publ.Health Forum2016; Vol.2, nr 3, s.187. 2 Międzynarodowy Kongres Polskiego Towarzystwa Zdrowia Publicznego - "Zdrowie publiczne - efektywnie wykorzystać zasoby ochrony zdrowia", Wrocław 24-25.11.2016.
11. Agnieszka Strzelecka, Magdalena Syrkiewicz-Świtała: Wykorzystanie narzędzi e-Zdrowia w placówkach podstawowej opieki zdrowotnej w aspekcie marketingu relacji. Publ.Health Forum2016; Vol.2, nr 3, s.190. 2 Międzynarodowy Kongres Polskiego Towarzystwa Zdrowia Publicznego - "Zdrowie publiczne - efektywnie wykorzystać zasoby ochrony zdrowia", Wrocław 24-25.11.2016.